Mylord

Over de SM Mylord Opéra Espace Présidentielle Rallye Specials
 

CitroŽn zelf heeft nooit een cabriolet op basis van de SM gebouwd. Carrossier Henri Chapron deed dit in opdracht van cliŽnten wel. Op basis van een ontwerp van CitroŽn-ontwerper Robert Opron bouwde Henri Chapron zes cabriolets. Chapron toonde op de Parijse salon van 1971 het eerste model. De lengte van de carosserie is ongewijzigd.

Deze modellen waren aanzienlijk duurder dan de coupéversies. In 1972 betaalde men voor een Mylord 97.772 Franse Francs, inclusief belasting maar zonder airco, radio en getint glas, maar wel inclusief leer in een kleur naar keuze. Een jaar later kostte een cabriolet SM al FF 130.572; dezelfde auto met automatische versnellingsbak kostte toen 132.612, beide zonder de genoemde opties. In oktober 1974 kostte een injectieversie FF 128.800.
 


Chapron bood de eerste twee jaar voor FF 8.667 ook een hardtop aan, het laatste productiejaar niet meer. Vanaf 1973 bood Chapron een set verchroomde sierlijsten voor de wielkasten aan.

Het is niet bekend hoeveel originele Mylords op dit moment nog bestaan, ht aantal wordt op vier stuks geschat.

Gedurende de laatste jaren zijn er diverse hobbyisten geweest die een originele Mylord hebben nagebouwd, soms met een verbluffende gelijkenis, maar soms ook met treurige resultaten. Ook zijn er diverse SM cabriolets bekend die niet lijken op het door Robert Opron getekende ontwerp.